Spetteren voor de Kerst 2010
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

+25
wendy
joke uit ois
mariah
Reiki-Corrie
millie
marit
Willemijn
cathy
burgwal
maroëlla
AnneRie
mique
Fleur
Renec
Anita
Sas
meisie59
May
Ann
cunningplan
Chantal
Nymoran
anjes
Giselle
MarjoHorn
29 plaatsers

Pagina 3 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Happy 2nd day voor jullie allemaal!

Bericht  MarjoHorn di nov 02, 2010 9:58 am

Hallo allemaal,

Vannacht had ik al even een melding gemaakt om jullie allemaal succces te wensen. Leuk om te horen van jou Chantal, hoe je de dag bent doorgekomen.
Happy 2nd day voor jullie allemaal!

Problemen met inloggen en registreren
Het is jammer dat er nog steeds mensen zijn die niet kunnen registreren of inloggen op dit forum. De mensen van het forum zijn helaas ook niet te bereiken. Mijn excuses daarvoor mensen. Volgende keer neem ik weer het andere forum. De reden dat ik dit forum heb gebruikt was omdat ik het andere forum zo vaak had gebruikt dat mijn emails niet meer toereikend waren. Ik hoop dat we snel een oplossing hebben gevonden. Voor de mensen die wél kunnen lezen, maar niet kunnen inloggen of registreren wil ik zeggen: Nog even geduld, we blijven er hier aan werken.

Fijne dag. Tot snel,

Marjo
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Maria

Bericht  mariah di nov 02, 2010 10:20 am

Goedemorgen iedereen,
Ook voor mij zit de eerste dag erop.
Dit is de tweede keer dat ik meedoe na de eerste kuur voelde ik me heel goed rustig en meer in balans en mijn huid was zeker opgeknapt.
Maar ook ik ben na verloop van tijd toch weer in de fout gegaan met teveel suiker en koffie......
Ik ben blij dat ik besloten heb weer mee te doen. Starten vind ik het moeilijkst maar daarna word het makkelijker.
Vanochtend voelde ik me echt belabberd door de afvalstoffen die nu los komen maar veel water drinken helpt.
Marjo ik heb een vraag over het veggiebakkie de wortels verdraag ik erg slecht en krijg er een opgeblazen gevoel van
De porties heb ik verdeeld over de dag maar ik heb er veel last van
Heb je een idee wat ik kan doen.
Mag je vruchtensappen drinken zo ja wat adviseer je

Sucses allemaal!
Maria



mariah

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 31-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty bleekselderij

Bericht  anjes di nov 02, 2010 11:21 am

Goeie morgen allemaal,

Marjo, je vroeg of ik veel dronk, omdat ik zo veel bleekselderij eet. Dat klopt wel, ik drink meer dan 2 l water en (kruiden)thee per dag, dus dat wordt denk ik wel gecompenseerd. Maar ik merk wel dat ik minder last heb van wallen onder mijn ogen 's morgens, dus ik denk dat het vochtafdrijven van de bleekselderij daar best een steentje aan bijdraagt.

Je had niet meer geantwoord op het door elkaar gooien van het dieet, als ik overdag alleen eet van de veggiebag, en geen brood meer (alleen 's morgens), maakt dat nog wat uit?
Voor iedereen verder, weer veel succes met dag 2, groetjes, Anjes

anjes

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 29-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty wat mag je savonds nemen?

Bericht  burgwal di nov 02, 2010 12:14 pm

Goedemorgen Marjo,

Zo de eertste dag zit er op het moeilijkste is de koffie maar we zetten door.
Neem je de voedingssupplementen op de nuchtere maag in met 3 theelepels green mamma, ik ben het vergeten daar ik er een tijdje mee gestopt was.
Wat mag je savonds nemen , omdat ik een paar avonden werk en daarna nog wel wat wil nemen.
Allemaal succes vandaag weer, wie gebruikte de vorige keer de vaculift en de facial flex en kan reactie hier over geven.
Fijne dag, groetjes jannie.


burgwal

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 31-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Vochtafdrijvende bleekselderij kan mogelijk bijdragen tot vermindering van wallen

Bericht  MarjoHorn di nov 02, 2010 12:25 pm

anjes schreef:Goeie morgen allemaal,

Marjo, je vroeg of ik veel dronk, omdat ik zo veel bleekselderij eet. Dat klopt wel, ik drink meer dan 2 l water en (kruiden)thee per dag, dus dat wordt denk ik wel gecompenseerd. Maar ik merk wel dat ik minder last heb van wallen onder mijn ogen 's morgens, dus ik denk dat het vochtafdrijven van de bleekselderij daar best een steentje aan bijdraagt.

Je had niet meer geantwoord op het door elkaar gooien van het dieet, als ik overdag alleen eet van de veggiebag, en geen brood meer (alleen 's morgens), maakt dat nog wat uit?
Voor iedereen verder, weer veel succes met dag 2, groetjes, Anjes

Hallo Anjes,

Goed dat je me eraan herinnert dat ik je nog een antwoord schuldig was.
Geen enkel probleem om de volgorde te veranderen hoor. Het moet goed voelen en je moet zelf je weg daarin vinden.
Wat goed dat je minder last hebt van wallen. Leuk als het eten van bleekselderij daaraan zou bijdragen.
Geen zout eten (zout houdt vocht vast) kan óók bijdragen om wallen onder de ogen te verminderen. De huid onder de ogen correspondeert namelijk met de nieren. Mensen die last hebben van wallen raad ik dan ook aan absoluut geen zout te gebruiken. In het begin wel even moeilijk, maar na een tijdje went het en als je dan weer eens zout neemt, vind je het meestal niet eens meer lekker.

Het is allemaal een kwestie van wennen en nieuwe gewoontes maken voor jezelf.

Allemaal veel succes en herinner me eraan als ik op bepaalde onderwerpen nog geen antwoord heb gegeven.

Hartelijke groet en succes allemaal.

Liefs,
Marjo
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  MarjoHorn di nov 02, 2010 12:39 pm

mariah schreef:Goedemorgen iedereen,
Ook voor mij zit de eerste dag erop.
Dit is de tweede keer dat ik meedoe na de eerste kuur voelde ik me heel goed rustig en meer in balans en mijn huid was zeker opgeknapt.
Maar ook ik ben na verloop van tijd toch weer in de fout gegaan met teveel suiker en koffie......
Ik ben blij dat ik besloten heb weer mee te doen. Starten vind ik het moeilijkst maar daarna word het makkelijker.
Vanochtend voelde ik me echt belabberd door de afvalstoffen die nu los komen maar veel water drinken helpt.
Marjo ik heb een vraag over het veggiebakkie de wortels verdraag ik erg slecht en krijg er een opgeblazen gevoel van
De porties heb ik verdeeld over de dag maar ik heb er veel last van
Heb je een idee wat ik kan doen.
Mag je vruchtensappen drinken zo ja wat adviseer je

Sucses allemaal!
Maria



Hallo Maria,

Probeer eens om de wortel in heel kleine stukjes te snijden. Dan neem je een stukje in je mond en vermaal je het tot het helemaal fijn is. Dat is de beste manier om te eten, omdat de speeksel in de mond alle enzymen oppakt. Deze manier van eten is ook het meest gezond omdat het de stofwisseling goed op gang brengt. Voor als we ouder worden, wordt de stofwisseling trager. Hiermee kunnen we de stofwisseling weer activeren en kan ons lichaam de vitamines en mineralen optimaal opnemen.
Kijk maar of dat voor jou een oplossing is. Zo niet, probeer dan nog de kleine normale worteltjes van AH bijvoobeeld. Deze zijn wat zachter. Ik hoor wel hoe het gaat.

Ik zou deze dagen wat terughoudend zijn met teveel vruchtensappen. Dit is voornamelijk een groentenkuur. Niet dat fruit niet enorm gezond is, maar er zit ook veel fruitsuiker in. Dat gaat gisten in de darmen. Hou het zoveel mogelijk bij groenten en als aanvulling kun je groentensappen nemen. Ik zeg speciaal 'aanvulling' omdat het beter is niet alle groenten tot sap persen. Het lichaam moet ook wat te doen hebben, daarom is kauwen zo belangrijk en de vezels zullen bijdragen tot het schoonmaken van onze darmen.

Veel succes allemaal.

Hartelijke groeten,
Marjo
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  MarjoHorn di nov 02, 2010 1:09 pm

burgwal schreef:Goedemorgen Marjo,

Zo de eertste dag zit er op het moeilijkste is de koffie maar we zetten door.
Neem je de voedingssupplementen op de nuchtere maag in met 3 theelepels green mamma, ik ben het vergeten daar ik er een tijdje mee gestopt was.
Wat mag je savonds nemen , omdat ik een paar avonden werk en daarna nog wel wat wil nemen.
Allemaal succes vandaag weer, wie gebruikte de vorige keer de vaculift en de facial flex en kan reactie hier over geven.
Fijne dag, groetjes jannie.


De voedingssupplementen neem ik zelf ook altijd op mijn nuchtere maag. Als je gewend bent aan Green Magma kun je inderdaad drie volle theelepels nemen, maar voor degenen die er nog niet aan gewend zijn, adviseer ik om het langzaam op te bouwen. De eerste week één volle theelepel, de tweede week twee en vanaf de derde week gewoon iedere dag drie volle theelepels.
Dit, omdat Green Magma best sterk is en je er mogelijk anders wat heftig op kunt reageren.

Ja, 's avonds, ik kan me voorstellen als je klaar bent met je werk, dat je nog zin hebt in een hapje. Zelf werk ik ook vier dagen in de week tot laat en ken dat gevoel. Ik neem dan altijd mijn handje pompoenpitten. Dat vult mij goed en ik vermaal het helemaal in mijn mond. Als je niet hoeft af te vallen kun je er in dat geval ook voor kiezen om nog een boterham te nemen met wat humus of iets anders wat je erg lekker vindt.

Veel succes voor allemaal.
Hartelijke groeten,
Marjo
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty maria

Bericht  mariah di nov 02, 2010 2:13 pm

Hallo Marjo

Bedankt voor je reactie ik ga je adviezen opvolgen
Fijne dag!
Maria


mariah

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 31-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  Giselle di nov 02, 2010 2:26 pm

MarjoHorn schreef:
Fleur schreef:
Dank je voor je fijne reactie! Ik zal er inderdaad op letten dat ik genoeg koolhydraten eet. Moet het trouwens echt volkoren brood zijn of is heel donker brood ook goed (met veel van die pitjes er in).
Kan het ook zijn dat ik onderhuidse bultjes krijg door melk? Ik hou heel erg van melk en drink het elke dag. Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat ik de bultjes krijg van fruit, heel af en toe drink ik verse jus en deze week heb ik pas weer voor het eerst mandarijntjes gegeten. Maar ik zag hier ook wel even mee minderen... Denk alleen niet dat dit de boosdoeners zijn voor mij, dus ben benieuwd wat het dan kan zijn.
Dank je voor de tips over het afwisselen van het soort eten. Ik heb het boek Stop Acne Nu! ook en zal dat nog eens goed doornemen.
Dag!

Hallo Fleur, Normaal geeft melk wat dikkere pukkeltjes, maar het is wel een van de grote boosdoeners van acne en het kan zomaar zijn dat het bij jou de onderhuidse bultjes geeft. Je kunt alleen maar testen door even geen melk te drinken.
Veel succes.

Hartelijke groeten,
Marjo

Hoi Fleur,

Melk is inderdaad een boosdoener voor onzuivere huid. Ik drink sinds begin 2010 alleen nog maar sojamelk (alpro) en mijn huid is heel erg verbeterd. Nauwelijks nog onzuiverheden, dus ook veel minder geknijp en zo.
Daarna de voorjaarskuur van Marjo gedaan, en ik zie er weer stukken beter uit. De hele zomer, toch wel bewust gegeten en nog steeds (inmiddels Cool kilos lichter dan begin 2010. Dus deze detox moet nog meer effect hebben voor mijn huid. Als ik jou was zou ik melk schrappen. Melk is voor kalfjes en babies, niet voor kinderen of volwassenen.... Als je een paar dagen sojamelk gehad hebt, voel je je ook stukken beter, omdat het veel lichter verteerbaar is. Ik gebruik trouwens ook soja smeerboter en nauwelijks kaas meer.
Succes,
Giselle
Giselle
Giselle

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 29-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty melk

Bericht  anjes di nov 02, 2010 4:11 pm

Hi Giselle (en allemaal Very Happy ),

Ik wil er nog aan toevoegen: Melk is alleen voor kalfjes... Moedermelk is voor baby's. Het is niet voor niks dat zoveel baby's flessenvoeding niet kunnen verdragen.
Als aanvulling op mijn broodbeleg gebruik ik zelf soms geitenkaas, die is wel goed door mensen te verdragen. Mijn vraag voor Marjo: mag je een beetje geitenkaas gebruiken binnen de kuur, of heeft geitenkaas weer andere nadelige effecten?

alvast bedankt voor reacties, Anjes

anjes

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 29-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Kaas

Bericht  mique di nov 02, 2010 5:23 pm

Ook ik ben benieuwd of kaas is toegestaan in een detox dieet? Ik snap dat harde kazen uit den boze zijn maar hoe zit dat met bijv. Philadelphia light en buffelmozzarella?

Goed om te lezen dat je de Green Magma moet opbouwen. Ik kocht het bij De Tuinen in portie sticks en herhaaldelijk las ik op die verpakking dat je het 't beste met appelsap kon innemen. Braaf deed ik het toch in water No ; het brak met de hele ochtend op en ik was er zo misselijk van dat ik niets meer wilde eten Cool

mique

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 30-10-10
Woonplaats : Alkmaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Massage olie vervangt de nachtcrème?

Bericht  mique di nov 02, 2010 6:25 pm

Begrijp ik het goed dat je 's avonds de massage olieën niet verwijdert maar dat deze de nachtcrème vervangen.

alvast bedankt voor het antwoord.

mique

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 30-10-10
Woonplaats : Alkmaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  MarjoHorn di nov 02, 2010 7:56 pm

mique schreef:Begrijp ik het goed dat je 's avonds de massage olieën niet verwijdert maar dat deze de nachtcrème vervangen.

alvast bedankt voor het antwoord.

Hallo Mique,

Ja hoor, je hoeft geen nachtcrème op te doen als je gebruik maakt van de olie. Ik raad aan om de olie te gebruiken, omdat olie en vooral avocado-olie heel goed opneembaar is. Crèmes komen alleen over het algemeen alleen maar tot de bovenste huidlagen en niet verder.
Veel succes.

Hartelijke groet,
Marjo
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  MarjoHorn di nov 02, 2010 8:06 pm

anjes schreef:Hi Giselle (en allemaal Very Happy ),

Ik wil er nog aan toevoegen: Melk is alleen voor kalfjes... Moedermelk is voor baby's. Het is niet voor niks dat zoveel baby's flessenvoeding niet kunnen verdragen.
Als aanvulling op mijn broodbeleg gebruik ik zelf soms geitenkaas, die is wel goed door mensen te verdragen. Mijn vraag voor Marjo: mag je een beetje geitenkaas gebruiken binnen de kuur, of heeft geitenkaas weer andere nadelige effecten?

alvast bedankt voor reacties, Anjes

Geitenkaas is in ieder geval veel beter dan koemelkkaas. We zijn echter met een ontzuringsprogramma bezig. Kaas is enorm verzurend. Dus we gebruiken het liever niet. Vooral ook niet voor de mensen die willen afvallen.
Wat ik in vorige keer wel heb geadviseerd, dat indien je echt heel graag kaas wilt hebben, je een beetje kaas kunt raspen en daarvan een beetje over je gerecht strooit, alleen een beetje voor de smaak.

Hartelijke groeten,
Marjo
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  MarjoHorn di nov 02, 2010 8:07 pm

[quote="MarjoHorn"]
anjes schreef:Hi Giselle (en allemaal Very Happy ),

Ik wil er nog aan toevoegen: Melk is alleen voor kalfjes... Moedermelk is voor baby's. Het is niet voor niks dat zoveel baby's flessenvoeding niet kunnen verdragen.
Als aanvulling op mijn broodbeleg gebruik ik zelf soms geitenkaas, die is wel goed door mensen te verdragen. Mijn vraag voor Marjo: mag je een beetje geitenkaas gebruiken binnen de kuur, of heeft geitenkaas weer andere nadelige effecten?

alvast bedankt voor reacties, Anjes

Reactie van Marjo.

Geitenkaas is in ieder geval veel beter dan koemelkkaas. We zijn echter met een ontzuringsprogramma bezig. Kaas is enorm verzurend. Dus we gebruiken het liever niet. Vooral ook niet voor de mensen die willen afvallen.
Wat ik in vorige keer wel heb geadviseerd, dat indien je echt heel graag kaas wilt hebben, je een beetje kaas kunt raspen en daarvan een beetje over je gerecht strooit, alleen een beetje voor de smaak.

Hartelijke groeten,
Marjo
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  Fleur di nov 02, 2010 9:49 pm

Chantal schreef:
Fleur schreef:
Chantal schreef:
Fleur schreef:Ik vroeg me af of jullie ideeën hebben wat ik naast groente nog op mijn brood zou kunnen doen? Of mag het echt alleen maar groente zijn?

Hi Fleur,

Ik weet niet of het "mag" maar ik vind de champignon spread van zonnatura ontzettend lekker, er is ook een tomaat spread maar die heb ik zelf nog nooit gegeten. Ook lekker is een tofu "omelet/scrambled eggs" op mijn blog heb ik het recept (met portobello) staan ik weet alleen niet of hier linkjes geplaatst mogen worden. Een zelfgemaakte spread van aubergine of witte bonen is ook erg lekker.

Succes ermee Smile !
Chantal

Hi Chantal,
Dank je voor de tips. Ik zal eens op zoek gaan naar deze producten. Morgen naar de winkel! Ben ook wel benieuwd naar je recept Smile
Fleur

Bij deze het recept:

Ingredienten:
Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Dsc00554
1 bosuitje (in ringetjes gesneden)
1/2 eetlepels olijfolie (hangt van de pan af)
1 kwart portobello in kleine stukjes
1/2 blok gerookte tofu geraspt
1 tomaat in blokjes (zonder pitjes)
witte peper naar smaak
knoflook poeder

Bereidingswijze:
Bak portobello tot ze beetje bruinen voeg, lenteuitjes en tomaatjes toe, even omscheppen. Voeg de geraspte tofu toe goed omscheppen, kruiden naar smaak toevoegen, 5/7 min laten doorbruinen en af en toe omscheppen.

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Dsc00564

Succes Smile

Dank je! Het ziet er in ieder geval al lekker uit!

Fleur

Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 29-10-10
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Paddenstoelhapje als hartig hapje voor 's avonds

Bericht  MarjoHorn di nov 02, 2010 9:57 pm

Voor de mensen die 's avonds nog zin hebben in een hapje, kun je, als je er tenminste van houdt, nog een schoteltje met champignons maken. Biologisch champignons zijn heel erg gezond en zijn heel basisch. Basisch wil zeggen dat daarmee de zuren worden genatreuliseerd in het lichaam. Lees het nog eens na op pagina 58 en 59 van Verjong je huid en pagina 40 van het boek Stop Acne Nu!

Ook de lekkere groentenrecepten van Chantal kunnen goed als hartig hapjes worden gegeten.

Veel plezier daarmee.

Groetjes,
Marjo
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  Fleur di nov 02, 2010 10:05 pm

MarjoHorn schreef:
mariah schreef:Goedemorgen iedereen,
Ook voor mij zit de eerste dag erop.
Dit is de tweede keer dat ik meedoe na de eerste kuur voelde ik me heel goed rustig en meer in balans en mijn huid was zeker opgeknapt.
Maar ook ik ben na verloop van tijd toch weer in de fout gegaan met teveel suiker en koffie......
Ik ben blij dat ik besloten heb weer mee te doen. Starten vind ik het moeilijkst maar daarna word het makkelijker.
Vanochtend voelde ik me echt belabberd door de afvalstoffen die nu los komen maar veel water drinken helpt.
Marjo ik heb een vraag over het veggiebakkie de wortels verdraag ik erg slecht en krijg er een opgeblazen gevoel van
De porties heb ik verdeeld over de dag maar ik heb er veel last van
Heb je een idee wat ik kan doen.
Mag je vruchtensappen drinken zo ja wat adviseer je

Sucses allemaal!
Maria



Hallo Maria,

Probeer eens om de wortel in heel kleine stukjes te snijden. Dan neem je een stukje in je mond en vermaal je het tot het helemaal fijn is. Dat is de beste manier om te eten, omdat de speeksel in de mond alle enzymen oppakt. Deze manier van eten is ook het meest gezond omdat het de stofwisseling goed op gang brengt. Voor als we ouder worden, wordt de stofwisseling trager. Hiermee kunnen we de stofwisseling weer activeren en kan ons lichaam de vitamines en mineralen optimaal opnemen.
Kijk maar of dat voor jou een oplossing is. Zo niet, probeer dan nog de kleine normale worteltjes van AH bijvoobeeld. Deze zijn wat zachter. Ik hoor wel hoe het gaat.

Ik zou deze dagen wat terughoudend zijn met teveel vruchtensappen. Dit is voornamelijk een groentenkuur. Niet dat fruit niet enorm gezond is, maar er zit ook veel fruitsuiker in. Dat gaat gisten in de darmen. Hou het zoveel mogelijk bij groenten en als aanvulling kun je groentensappen nemen. Ik zeg speciaal 'aanvulling' omdat het beter is niet alle groenten tot sap persen. Het lichaam moet ook wat te doen hebben, daarom is kauwen zo belangrijk en de vezels zullen bijdragen tot het schoonmaken van onze darmen.

Veel succes allemaal.

Hartelijke groeten,
Marjo

Hoi Marjo.
Zelf vind ik gewone wortels lekkerder en makkelijker om te eten dan een echte winterpeen. Is het belangrijk dat het een winterpeen is of kunnen de andere wortels ook?
Groetjes,
Fleur

Fleur

Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 29-10-10
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  Fleur di nov 02, 2010 10:10 pm

Giselle schreef:
MarjoHorn schreef:
Fleur schreef:
Dank je voor je fijne reactie! Ik zal er inderdaad op letten dat ik genoeg koolhydraten eet. Moet het trouwens echt volkoren brood zijn of is heel donker brood ook goed (met veel van die pitjes er in).
Kan het ook zijn dat ik onderhuidse bultjes krijg door melk? Ik hou heel erg van melk en drink het elke dag. Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat ik de bultjes krijg van fruit, heel af en toe drink ik verse jus en deze week heb ik pas weer voor het eerst mandarijntjes gegeten. Maar ik zag hier ook wel even mee minderen... Denk alleen niet dat dit de boosdoeners zijn voor mij, dus ben benieuwd wat het dan kan zijn.
Dank je voor de tips over het afwisselen van het soort eten. Ik heb het boek Stop Acne Nu! ook en zal dat nog eens goed doornemen.
Dag!

Hallo Fleur, Normaal geeft melk wat dikkere pukkeltjes, maar het is wel een van de grote boosdoeners van acne en het kan zomaar zijn dat het bij jou de onderhuidse bultjes geeft. Je kunt alleen maar testen door even geen melk te drinken.
Veel succes.

Hartelijke groeten,
Marjo

Hoi Fleur,

Melk is inderdaad een boosdoener voor onzuivere huid. Ik drink sinds begin 2010 alleen nog maar sojamelk (alpro) en mijn huid is heel erg verbeterd. Nauwelijks nog onzuiverheden, dus ook veel minder geknijp en zo.
Daarna de voorjaarskuur van Marjo gedaan, en ik zie er weer stukken beter uit. De hele zomer, toch wel bewust gegeten en nog steeds (inmiddels Cool kilos lichter dan begin 2010. Dus deze detox moet nog meer effect hebben voor mijn huid. Als ik jou was zou ik melk schrappen. Melk is voor kalfjes en babies, niet voor kinderen of volwassenen.... Als je een paar dagen sojamelk gehad hebt, voel je je ook stukken beter, omdat het veel lichter verteerbaar is. Ik gebruik trouwens ook soja smeerboter en nauwelijks kaas meer.
Succes,
Giselle

Hey Giselle,
Dank je voor je reactie. Mooi dat het bij jou zo geholpen heeft om geen melk meer te drinken. Ik heb het nu al twee dagen niet gedronken, gaat goed. Maar het blijft zo lekker (vooral bij het avondeten drink ik het vaak)! Sojamelk heb ik nog nooit geprobeerd. Smaakt dit een beetje hetzelfde? Ik zal het eens proberen.
Marjo voor jou een vraag: mijn oma zei wel eens dat het niet zo goed was om te drinken tijdens het eten. Klopt dit? Ik drink nu even geen melk meer maar alleen water bij het eten.
Groetjes,
Fleur

Fleur

Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 29-10-10
Leeftijd : 35

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty facial flex

Bericht  Anita di nov 02, 2010 10:29 pm

wie gebruikte de vorige keer de vaculift en de facial flex en kan reactie hier over geven?

Ik heb nog niet eerder meegedaan met de 21 dagen kuur, maar gebruik sinds deze zomer de facial flex. Ik had hem al een tijdje in huis (destijds gekocht naar aanleiding van een stukje in de VIVA) maar ik gebruikte hem niet consequent, dus merkte er ook niet veel van. Sinds augustus doe ik trouw twee keer per dag de oefeningen en ik merk echt verschil. Mijn gezicht is beter in vorm en ik krijg ook complimentjes hierover. Grappig genoeg zeggen mensen dan dat ze zien dat ik ben afgevallen (wat niet zo is) mijn gezicht is gewoon wat 'smaller' geworden. Ik heb de facial flex in de keuken liggen, naast de waterkoker. Tijdens het zetten van een kopje thee sta ik te oefenen.

Sinds ik het boekje van Marjo heb (een maand geleden gekocht) doe ik ook nog de oefeningen uit het boek. Volgens mij zijn de oefeningen en de facial flex een prima aanvulling op elkaar!

Anita

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 29-10-10
Leeftijd : 61
Woonplaats : Den Helder

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Groente

Bericht  joke uit ois wo nov 03, 2010 12:56 am

Hoi allemaal

Mijn eerste 2 dagen zijn best wel meegevallen. Ik vind alleen de veggiebag erg veel, vooral als je de hele dag werkt en tijdens je werk geen wortels en komkommer naar binnen kan werken.
Marjo moet je je echt aan de voorgeschreven ontbijt, lunch en diner houden of mag je zelf iets samenstellen?
Natuurlijk wel de gezonde dingen.
Groetjes, Joke


joke uit ois

Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 29-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  MarjoHorn wo nov 03, 2010 1:13 am

joke uit ois schreef:Hoi allemaal

Mijn eerste 2 dagen zijn best wel meegevallen. Ik vind alleen de veggiebag erg veel, vooral als je de hele dag werkt en tijdens je werk geen wortels en komkommer naar binnen kan werken.
Marjo moet je je echt aan de voorgeschreven ontbijt, lunch en diner houden of mag je zelf iets samenstellen?
Natuurlijk wel de gezonde dingen.
Groetjes, Joke


Hallo Joke,

Het gaat erom dat je de hele dag een beetje knabbelt. De reden daarvan is dat je bloedsuikerspiegel daardoor op niveau blijft. De zogenaamde 4 uur dip komt voornamelijk doordat men tegen die tijd een verlaagd bloedsuikergehalte krijgt, waardoor men op veel kantoren naar de snoepautomaat gaat of thuis de koektrommel induikt. Daar loert het gevaar dus. In het begin van het forum heb ik al aangeraden om de veggie bag in drieën te delen. Dan kun je tijdens je werk in de ochtendpauze een gedeelte eten, daarna tijdens de lunchpauze en daarna de middagpauze, het derde gedeelte. Heb je dan nog wat over, dan kun je dat opeten bij het diner.
De bedoeling van het 21-daagse voedingsprogramma is om een optimale conditie van de huid te krijgen en tevens ook het lichaam in topconditie te krijgen. Als bepaalde voedingsmiddelen je niet aanspreken kun je altijd bij het keuze menu op pagina 24 en 25 van Verjong je huid in 21 dagen kijken en daar uit kiezen. Ik ben bang dat als je alles gaat veranderen, je op een gegeven moment er niet meer aan de kuur kunt houden omdat de structuur dan weg is. Maar de keuze is vanzelfsprekend aan jou.

Heel veel succes en sterkte toegewenst.

Hartelijke groet,
Marjo
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Dag 2

Bericht  Chantal wo nov 03, 2010 9:00 am

Dag 2 was jammergenoeg niet zo een succes. Ik kon de komkommer en wortels gewoon ff niet door mijn strot krijgen als gevolg heb ik dus niet genoeg door de dag heen gegeten. 's avonds rond 8-en had ik zo een trek en heb ik nog wat spinazie, gerookte tofu en champignons gegeten met 2 eetlepels aardappelpuree (aardappel, knoflook en soyamelk samen gestampt) Ik ben wel trots dat ik geen zoetigheid in mijn mond gestopt heb! Ik was voor de kinderen en vriendlief aan het koken en als vanzelfsprekend ging mijn hand naar de bak met cruesli Neutral Grappig om te merken dat sommige dingen echt een soort automatisme zijn.

New day new chances.

Succes allemaal met dag 3

Groetjes,
Chantal

Chantal

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 29-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Kaas

Bericht  Chantal wo nov 03, 2010 9:12 am

Kaas is altijd mijn achilleshiel geweest. Ik ben jaren op vegetarisch blijven "hangen" omdat ik kaas simpelweg niet kon opgeven. Melk en andere zuivelproducten heb ik nooit lekker gevonden maar kaas was echt mijn maatje die trooste me elke keer weer. Slecht weer pizza, pijn dan een tosti enz enz Wink

Hier in NL vind ik de soyakaasjes echt niet lekker althans ik heb nog geen lekkere gevonden. Plakjes vega-cheddar met tomaat en pizzakruiden helpen wel wat als je echt tosti trek hebt maar komt echt niet in de buurt van "the real thing". (Erg vet dus past niet in een dieet!!!) Wat wel lekker is over pasta zijn gistvlokken. Ze smaken een beetje hartig en met een beetje fantasie is het net parmazaanse kaas Laughing Ik weet alleen niet of past in een dieet om te ontzuren.

Grt,
Chantal

Chantal

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 29-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Derde dag alweer!

Bericht  MarjoHorn wo nov 03, 2010 10:06 am

Lieve mensen,

Alweer de derde dag. De eerste vier dagen zijn gewoon altijd het moeilijkst. Dus maak je geen zorgen, vanaf morgen zit je in het ritme en komt alles goed. Deze dagen schreeuwt je lichaam nog steeds een beetje om de dingen die het gewend is. Dat is heel normaal. Maar als je deze dagen min of meer goed bent door gekomen, dan gaat het meestal als een speer. Dat is de ervaring.

Chantal, wees niet té hard voor jezelf. Ik vind het fantastisch dat je niet naar de cruesli hebt gegrepen. Dat is toch super. Ik vind jou juist heel positief, hoor. Je bent nog even op zoek naar wat voor jou werkt. Dat hapje wat je 's avonds hebt genomen, klinkt prima.

Lieve mensen, als het een beetje mis is gegaan de eerste paar dagen, geen nood. We pakken de draad gewoon weer op en gaan ervoor.

Skin Breathing - Ademhalen voor een mooie huid!
Hoe gaat het met de Skin Breathing? Als je er nog niet aan toe gekomen bent, ga er eens voor zitten en gun jezelf de tijd om deze tweemaal per dag te doen. Echt, deze ademhaling geeft zoveel extra voor je huid en voor je energie. Het is best belangrijk om deze 21 dagen ook eens speciale aandacht aan je ademhaling te besteden.
Ik geef je hier een link uit mijn boek Passie en Power. http://www.passieenpower.nl/geef.ziektes.geen.kans.htm
Zo vaak krijg ik mailberichten dat de Skin Breathing mensen totaal heeft veranderd. Gewoon een paar minuten aandacht voor een gezonde ademhaling is volgens mij niet te veel gevraagd om je lichaam te belonen voor wat het jaar in, jaar uit voor je doet. En.... de beloning is een ontspannen huid die gaat stralen.

Nu mensen, weer genoeg gepredikt. Ga lekker genieten van deze dag. Je zult merken dat je vanaf morgen lichter voelt, geestelijk zowel als lichamelijk.

Heel veel succes allemaal en vooral sterkte om deze moeilijke derde dag door te komen.
Kop op, je weet waar je het voor doet.

Hartelijke groeten,
Marjo


Laatst aangepast door MarjoHorn op wo nov 03, 2010 11:32 am; in totaal 1 keer bewerkt
MarjoHorn
MarjoHorn
Admin

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 29-10-10

https://spetterenkerst2010.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur  - Pagina 3 Empty Re: Spetteren voor de Kerst 2010 Dé Grote Internet Groeps Huidverbetering- en Huid-verjongingskuur

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 12 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum